Bouwen aan vetrouwen

Nadat we al enkele lessen besteed hadden aan het kennismaken met elkaar, was het tijd om tot samenwerken en vertrouwen te komen. Dit is immers de basis om een hechte groep te kunnen vormen. In kleine groepjes voerden we enkele samenwerkings- en vertrouwensopdrachten uit die we zelf mochten kiezen uit een hele reeks. Samen de tekst begrijpen en correct uitvoeren was al een uitdaging op zich!

Museum van mezelf

Nieuw schooljaar, nieuwe juf, nieuwe klasgenootjes … kortom, heel wat nieuwigheden om te ontdekken! Om elkaar beter te leren kennen, organiseerden we een museum in 4B. Dit paste ook erg goed in het eerste thema van taal (Jij hoort erbij) en wereldoriëntatie (Welkom in mijn leven). Het werd een museum waarin persoonlijke spullen van de leerlingen tentoongesteld werden. Dankzij de nodige bijschriften, kwamen we heel wat te weten over elkaar in slechts één lesuur. Ze kropen ook in de rol van gids en gaven wat meer informatie over één voorwerp uit hun museum in het bijzonder. Aandacht verzekerd!